Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę obwodnicy Warzymic i Przecławia w ciągu DK13 o łącznej długości 6,5 km.
Decyzją Zamawiającego inwestycja została podzielona na etapy realizacyjne tj.:
- ETAP I – odcinek od ronda Hakena do węzła Siadło Górne (bez węzła) od km 0+000 do km 4+200;
- ETAP II – odcinek od węzła Siadło Górne (z węzłem) do węzła Szczecin Zachód (z węzłem);
o następujących parametrach technicznych:
- klasa drogi – GP
- prędkość projektowa: 100 km/h – teren niezabudowany, 70 km/h – teren zabudowany
- obciążenie nawierzchni – 115kN/oś
- kategoria ruchu – do ustalenia przez Wykonawcę na podstawie opracowanych przez niego analiz i prognoz ruchu
- ilość jezdni:
– 2×2 pasy ruchu – na odcinku od Ronda Hakena do początku węzła „Siadło Górne”
– 2×3 pasy ruchu – na odcinku „Siadło Górne” do węzła „Szczecin Zachód”
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- pobocze utwardzone – 1,5 m
- szerokość pasa dzielącego z opaskami – 5,00 m
- szerokość opaski – 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m
- klasa obciążeń obiektów – A + Stanag 150
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych robót budowlanych:
- budowę drogi krajowej o długości ok. 6,5 km, na odcinku od ronda Hakena w Szczecinie do autostrady A6,
- wykonanie robót przygotowawczych,
- budowę węzłów drogowych: ilości 3,
- budowę obiektów inżynierskich,
- budowę przepustów,
- budowa urządzeń melioracji,
- budowę odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg, oraz dróg dojazdowych i zjazdów,
- budowę przejść dla zwierząt,
- budowę urządzeń ochrony środowiska (ogrodzenia i ekrany akustyczne),
- wykonanie nasadzeń zieleni wzdłuż projektowanych dróg,
- budowę niezbędnej infrastruktury technicznej związanej z drogą m.in.: elementów odwodnienia drogi (rowy, przepusty, zbiorniki retencyjne), oświetlenia układu drogowego, zasilania obiektów i urządzeń, elementów systemu zarządzania ruchem w tym kanalizacji teletechnicznej, urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą m.in.: sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci gazowej niskiego ciśnienia, sieci melioracji, sieci elektroenergetycznych, sieci teletechnicznych,
- przebudowę odcinków istniejących dróg i zjazdów,
- projekt i wycinka zieleni kolidującej z pasem drogi,
- likwidacja fragmentów łącznic istniejącego węzła WB „Kołbaskowo” i rekultywacją terenów po nich,
- zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drodze krajowej i odcinkach przebudowywanych dróg,
- zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót
(w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy),
- opracowanie dokumentacji powykonawczej spełniającej wymagania odpowiednich przepisów,
- wykonanie wszelkich innych robót, jakie okażą się niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji,
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.