Przebudowa drogi DK13 | Opis Kontraktu
338
page-template-default,page,page-id-338,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-16.0.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

NAZWA KONTRAKTU:

„BUDOWA OBWODNICY WARZYMIC I PRZECŁAWIA W CIĄGU DK13”

WARTOŚĆ CAŁKOWITA KONTRAKTU:

140 422 950,00 zł brutto, 114 165 000,00 zł netto

UMOWA Z WYKONAWCĄ:

Dnia 09.03.2018r. została podpisana z firmą Energopol – Szczecin S.A. umowa nr O.ZG/D-3/2410/7/2015 na zaprojektowanie i wykonanie zadania.

TERMIN REALIZACJI:

Planowany termin zakończenia inwestycji to 34 miesięcy od daty rozpoczęcia czyli marzec 2018 r. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe. Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca.

Od dnia podpisania umowy z Wykonawcą tj. 09.03.2018r. rozpoczęły się prace projektowe. Zgodnie z Programem prac i Robót planowane są następujące terminy realizacji inwestycji:

– 12 2018 – opracowanie kompletnego Projektu Budowlanego;

– 01 2019 – złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej;

– 05 2019 – rozpoczęcie Robót budowlanych;

– 07 2021 – zakończenie Robót budowlanych i przekazanie inwestycji do użytkowania.

CEL INWESTYCJI:

Budowa obwodnicy jest inwestycją o znaczeniu krajowym, jest przewidziane do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020 oraz znajduje się na liście inwestycji wymienionych w załączniku nr 1 do PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025) stanowiącej załącznik do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015r. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju.

Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich poprzez budowę obwodnicy jest korzystne dla obszarów miejskich, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji. Nakładając się na ruch miejski prowadzi on do poważnego zatłoczenia ulic. Tranzyt przez miasto prowadzi do powstawania wąskich gardeł na sieci dróg krajowych, zmniejszając przepustowość tej sieci. Poprowadzenie ruchu poprzez nowo wybudowaną obwodnicą pozwoli uzyskać znacznie większe korzyści dla użytkowników i środowiska niż pozostawienie ruchu na dotychczasowym przebiegu.

Zastosowanie ekranów akustycznych w celu zabezpieczenia terenów mieszkalnych narażonych na zwiększoną emisję hałasu powinno w znacznej części wyeliminować uciążliwości akustyczne spowodowane poprowadzeniem obwodnicy.

Dla kierowców przejazd przez obwodnicę będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji. Uspokojenie ruchu w miejscowościach podniesie komfort mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo.

.

OPIS I CHARAKTERYSTYKA INWESTYCJI:

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę obwodnicy Warzymic i Przecławia w ciągu DK13 o długości 6,5 km o następujących parametrach technicznych:

  • klasa drogi – GP
  • prędkość projektowa – 100 km/h
  • obciążenie nawierzchni – 115kN/oś
  • kategoria ruchu – do ustalenia przez Wykonawcę na podstawie opracowanych przez niego analiz i prognoz ruchu
  • ilość jezdni – 2×2 pasy ruchu w każdym kierunku
  • szerokość pasa ruchu – 3,50 m
  • pobocze utwardzone – 1,5 m
  • szerokość pasa dzielącego z opaskami  – 5,00 m
  • klasa obciążeń obiektów – A + Stanag 150

W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych robót budowlanych:

  • budowę drogi krajowej  o długości ok. 6,5 km, na odcinku od ronda Hakena w Szczecinie do autostrady A6,
  • wykonanie robót przygotowawczych,
  • budowę węzłów drogowych, w ilości 2,
  • budowę obiektów inżynierskich,
  • budowę przepustów,
  • budowa urządzeń melioracji,
  • budowę odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg, oraz dróg dojazdowych
    i zjazdów,
  • budowę przejść dla zwierząt,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (ogrodzenia i ekrany akustyczne),
  • wykonanie nasadzeń zieleni wzdłuż projektowanych dróg,
  • budowę niezbędnej infrastruktury technicznej związanej z drogą m.in.: elementów odwodnienia drogi (rowy, przepusty, zbiorniki retencyjne), oświetlenia układu drogowego, zasilania obiektów i urządzeń, elementów systemu zarządzania ruchem w tym kanalizacji teletechnicznej, urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
  • przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą m.in.: sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci gazowej niskiego ciśnienia, sieci melioracji, sieci elektroenergetycznych, sieci teletechnicznych,
  • przebudowę odcinków istniejących dróg i zjazdów,
  • projekt i wycinka zieleni kolidującej z pasem drogi,
  • likwidacja fragmentów łącznic istniejącego węzła WB „Kołbaskowo” i rekultywacją terenów po nich,
  • zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drodze krajowej i odcinkach przebudowywanych dróg,
  • zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót
    (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy),
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej spełniającej wymagania odpowiednich przepisów,
  • wykonanie wszelkich innych robót, jakie okażą się niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji,
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.